blogpemuda pas lumut

blogpemuda pas lumut
klik sini!

Ahlanwasahlan wamarghaban minkum

saya mengalu-alukan kedatangan anda ke blog saya.... marilah memperjuangkan agama Allah...yakni ISLAM...

24 Januari, 2011

ISU SALAM: MUFTI perak kata hina islam jika, main isu salam


Assalamu'alaikum.....

.Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengecam pemimpin komponen Barisan Nasional (BN) negeri Perak yang mempertikaikan calon PAS, Normala Sudirman pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang berhubung isu bersalam.

Sehubungan itu, naib ketuanya, Salman Saleh mendesak Pengerusi MCA negeri yang juga Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Ahli Parlimen Kawasan Gerik yang juga Ketua Wanita Parti Gerakan, Datuk Seri Tian Lian Hoe yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan memohon maaf mengenai isu tersebut.

“DPPN Pk menegaskan dan menyokong pandangan Tan Sri Harussani Zakaria, Mufti Kerajaan Negeri Perak yang menyifatkan kenyataan isu bersalam tersebut adalah menghina Islam,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Katanya, Soi Lek juga pernah mengeluarkan kenyataan semasa Hari Raya Haji di Kelantan baru-baru ini yang sunyi berikutan kebanyakan kedai-kedai perniagaan ditutup tidak mengambil iktibar kenyataan-kenyataan yang boleh menyinggung perasaan umat Islam di negara ini.

Manakala Lian Hoe terus mempertikai isu bersalam yang jelas tiada kefahaman terhadap agama Islam yang gagal dijelaskan dengan baik di dalam BN itu sendiri walaupun negara sudah mencapai lebih 50 tahun merdeka.

Sehubungan itu, beliau mendesak Umno negeri yang diketuai oleh Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menasihatkan Soi Lek dan Lian Hoe berhubung kenyataan mengenai bersalam itu.
Katanya, kedua-dua pemimpin itu perlu memohon maaf seperti mana saranan Harussani agar lebih menghormati Islam sebagai agama rasmi negara ini.

“Jika Zambry gagal menasihatkan mereka, jelas bahawa Umno memang membiarkan orang bukan Islam tidak faham terhadap kebaikan Islam yang sebenarnya,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari jam NEGARA anda!

wassalamun...

nalanniqa'

tamat

tamat