blogpemuda pas lumut

blogpemuda pas lumut
klik sini!

Ahlanwasahlan wamarghaban minkum

saya mengalu-alukan kedatangan anda ke blog saya.... marilah memperjuangkan agama Allah...yakni ISLAM...

10 Ogos, 2009

Blogers lumut bersama pemimpin pas kawasan lumut










1. Program ini telah mencatat 'sejarahnya' tersendiri.Para blogers Lumut yang sebelum ini bersua di 'rangkaian udara',maka semalam mereka dipertemukan di Restoran Hasnah Tomyam,Sri Manjung.Pertemuan dari mata ke mata membawa kepada hati ke hati.

2. Program ini sebenarnya khusus untuk mempertemukan para blogers dengan pimpinan Pas Kawasan Lumut.Antara pimpinan yang hadir YDP,Timb. Ydp,Ketua Penerangan,Pen. Su,Ajk Penerangan dan beberapa jemputan khas.

3. Antara blogers yang hadir iaitu yang tidak asing lagi seperti ManjongMari,Otai Manjung&The Gang,ManjungCorner,Infosendiri,PejuangMuda,ManirMadah,PusatKhidmatDunPasirPanjang,Taalim dan Nur12.Terima kasih buat mereka semua.

4. Blogers yang tidak hadir tetapi turut menyatakan sokongan ialah Hablumminannas,nisa' lumut dan Putra Aro.Terima kasih buat meteka.

5. YDP Pas Kawasan diberi penghormatan untuk menyampaikan sepatah dua ucapan.Ydp menegaskan Organisasi Pas Kawasan bukannya bertujuan untuk mengongkong para blogers dalam tulisan atau siaran mereka,tetapi menasihatkan mereka supaya bertanggungjawab dan menjaga kredibiliti masing-masing.Pastikan jangan tersilap langkah.

6. Di akhir pertemuan diteruskan dengan dialog antara para hadirin.Dialog rancak juga.Boleh dikata kebanyakan yang hadir mengambil bahagian.

7. Terima kasih kepada Lajnah Penerangan Pas Kawasan Lumutyang diketuai Sdr. Zakaria Yasin (Pakya) di atas inisiatif untuk menghimpun dan menggabungkan blogers yang beroperasi di Lumut.

8. Terima kasih jua buat Restoran Hasnah Tomyam.Walaupun ringkas tetapi tomyam memang sedap.

9. Manjung is Live !!


-Nur12-

Meminta

Harus meminta atau memohon.Lebih-lebih lagi 'sesuatu' benda yang dipinta itu adalah milik orang atau di bawah jagaan orang.Contohnya seperti rumah.Rumah kita atau rumah orang.Rumah dan segala isi yang ada dalam rumah adalah milik tuan rumah.Jika dalam rumah kita,maka kita lah tuannya.Jika rumah orang,dia lah tuannya.

Di rumah orang yang ada tuannya,kita tak boleh buat seperti rumah kita.Ini menjaga adab namanya.

Boleh kita meminta untuk masuk ke rumah orang.Ini minta izin namanya.Begitu juga orang lain boleh minta izin untuk masuk rumah kita.Kalau masuk tanpa izin ini mencerobohnya namanya.

Boleh juga kita meminta atau memohon untuk ambil sesuatu di rumah orang.Orang juga boleh meminta dan memohon sesuatu yang ada di rumah kita.Kita dan juga orang lain berhak untuk memberi atau menolak setiap permintaan atau permohonan.

Apa yang kita pinta,jika dapat ucaplah terima kasih.

Apa yang kita pinta,tetapi tak dapat,juga ucaplah terima kasih.Ini juga adab namannya.

Inilah feqah meminta.

P/s: maaf jika tidak faham.

-Nur12-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari jam NEGARA anda!

wassalamun...

nalanniqa'

tamat

tamat