blogpemuda pas lumut

blogpemuda pas lumut
klik sini!

Ahlanwasahlan wamarghaban minkum

saya mengalu-alukan kedatangan anda ke blog saya.... marilah memperjuangkan agama Allah...yakni ISLAM...

24 Julai, 2009



MANJUNG, 6.30pagi tadi saya pergi ke dewan merdeka mpm untuk mengambil borang tapak bazar ramadhan. Ketika sampai, saya melihatkan ramai orang beratur di hadapan pintu dewan tersebut. Bilangannya saya anggarkan hampir 100 orang. Ada sesetengah org yang berada disitu sejak pukul 3pagi..dengan membekalkan sarapan....


mengikut kata sahabat saya, kemungkinan ramai yang tidak menunaikan solat subuh kerana sahabat saya berada disitu sejak pukul 5(sebelum subuh) dan sahabat saya berjema'ah didewan mpm(masjid sementara) yang berhampiran ketika dewan merdeka.
jadi, ini membuktikan ramai yang mementingkan perniagaan atau keduniaan berbanding solat atau akhirat...
saya berpendapat, JANGANLAH TERLALU GHAIRAH MENGEJAR KEBENDAAN@KEDUNIAAN semata-mata tanpa bekalan AKHIRAT.
CUBALAH ghairah mengejar KEDUNIAAN kerana ALLAH serta adanya bekalan AKHIRAT.
Tetapi, kepada sebilangan besar yang lain, yang sempat solat subuh. Saya bersyukur sgt. Alhamdulillah......
pada 7.30pagi,
semua mula menghampiri dan menyerbu ke pintu utama dewan itu. semua berpendapat pintu akan dibuka oleh pihak MPM.
ketika beratur pula, kekadang mereka tolak-menolak antara satu sama yang lain. Hinggakan membuatkan kaum wanita menjerit besar...
tetapi kesemua masih tidak mengganjak dari situ walau sedikit..
setibanya pukul 9.15pagi, baru kami dibenarkan memasuki dewan. dengan keadaan merebut, semua tidak mempedulikan sesiapa walaupun pihak MPM mengarahkan semua beratur tetapi mereka tetap menyerbu masuk.termasuk saya.........(hehehehe)
ape nak buat, dah nasib badan...
tetapi kesemua tidak dapat borang ketika itu....(sedih)...
kerana pihak MPM membuat keputusan supaya semua yang untuk memohon bazar di manjung fasa 1c.. untuk mengisi borang, dan MPM akan hubungi sesiapa yang terpilih........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari jam NEGARA anda!

wassalamun...

nalanniqa'

tamat

tamat