blogpemuda pas lumut

blogpemuda pas lumut
klik sini!

Ahlanwasahlan wamarghaban minkum

saya mengalu-alukan kedatangan anda ke blog saya.... marilah memperjuangkan agama Allah...yakni ISLAM...

23 Februari, 2011

Bob Lokman "berani kerana Allah".

Assalamu'alaikum......



Pelakon dan penulis lirik terkenal Bob Lokman hari ini mengejutkan banyak pihak apabila hadir ke himpunan besar Pemuda PAS dan di Alor Setar bagi memohon menyertai parti Islam itu.

Beliau menyerahkan borang keahliannya kepada Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Razak yang juga pesuruhjaya PAS negeri.

Bagi Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar, penyertaan golongan selebriti itu diharapkan memberi anafas baru kepada PAS supaya parti itu dianggotai pelbagai lapisan masyarakat.

"Kami rasa ini akan menarik perhatian lebih ramai golongan muda...," kata Mahfuz kepada Malaysiakini.


Bagaimanapun, tambahnya, Bob - penulis lirik lagu terkenal Isabela nyanyian Search - bukanlah artis pertama yang menyertai PAS.

Sebelum ini terdapat juga artis lain seperti Akill Hayy dan Ito daripada kumpulan Blues Gang menyertainya, kata Mahfuz yang juga ahli parlimen Pokok Sena.

Sementara Amy Searh pula didakwa agak dekat dengan pemimpin PAS dan sering hadir ke program parti itu. "Kami sebenarnya popular di kalangan rockers (penyanyi rock)," kata Mahfuz sambil berjenaka.

Katanya, penyertaan itu menunjukkan kepelbagaian dalam PAS.

TAKBIR................

Menurut Bob Lokman, Himpunan 30k pemuda PAS ini membuatkannya rasa seperti baru lahir dari dunia ISLAM.Bererti sebelum ini beliau sememangnya dikaburi dengan wang ringgit dan kepentingan semata-mata.

oleh itu, Bob rasa sangat bersyukur kepada Allah kerana sempat memberi ruang dan peluang untuk berubah kejalan yang lurus.


sebelum ini, bob pernah ikuti program UMNO-BN yang mana sangat berbeza dengan program PAS. contohnya, anak muda UMNO-BN yang hadir pasti diberikan wang untuk minta hadir ke program mereka. tetapi anak muda PAS tidak perlu berikan wang malah anak muda PAS sendiri yang keluarkan wang untuk hadir program tersebut. jerteru, kualiti dan kuantiti program PAS lebih jauh hebat dari program BN yang mana popular dengan dapat duit poket.

Selama bob berucap, banyak perkara UMNO yang salah telah beliau nyatakan dan hebahkan.

oleh itu juga, ana dengan berbesar hati untuk mengucapkan TAHNIAH dan SYABAS kepada BOB LOKMAN kerana BERANI BERUBAH....

TAKBIR.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari jam NEGARA anda!

wassalamun...

nalanniqa'

tamat

tamat