blogpemuda pas lumut

blogpemuda pas lumut
klik sini!

Ahlanwasahlan wamarghaban minkum

saya mengalu-alukan kedatangan anda ke blog saya.... marilah memperjuangkan agama Allah...yakni ISLAM...

09 Disember, 2009

PAFA dapat peruntukan RM2.5juta?


PERSATUAN Bola Sepak Perak (PAFA) memperuntukkan RM2.5 juta kepada skuad Seladang bagi menghadapi Liga Super musim depan.

Presiden PAFA, Datuk Seri Mohamed Nizar Jamaluddin berkata, peruntukan kewangan itu akan digunakan untuk membayar gaji pemain dan pegawai serta bayaran-bayaran lain.

Sehubungan dengan itu katanya, pemain tidak perlu gusar kerana gaji mereka bagi 18 bulan akan datang sudah disediakan.

"Oleh itu, saya berharap skuad Seladang dapat mencatat keputusan yang lebih cemerlang kelak," jelas Nizar selepas mesyuarat Majlis PAFA di Bangunan PAFA, Ipoh semalam.

Beliau memberitahu bahawa sumber kewangan bagi membiayai skuad Seladang itu diperoleh daripada Kerajaan Negeri Perak dan badan-badan bukan kerajaan (NGO) tertentu.

Selain itu, Nizar memberitahu bahawa PAFA sudah menjelaskan tunggakan gaji bekas jurulatih, Steve Darby, tiga pemain import dan dua pemain tempatan berjumlah RM272,000 melalui Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Ketiga-tiga pemain import dari Chile itu ialah Carlos Caceres, Jorge Munoz dan Mario Barios serta dua pemain tempatan, Mohd. Hardi Jaafar dan S. Subramaniam.

Beliau mengakui, penyelesaian masalah tunggakan itu membolehkan Perak beraksi dalam Liga Super seperti yang ditetapkan oleh FAM.

Namun begitu, tunggakan gaji 11 orang pemain dan pegawai yang lain dalam skuad Seladang musim lalu masih menjadi tanda tanya.

Apabila didesak oleh pemberita mengenai penyelesaian masalah itu, Nizar hanya menjawab: "Mereka tidak membuat sebarang tuntutan melalui FAM."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari jam NEGARA anda!

wassalamun...

nalanniqa'

tamat

tamat