blogpemuda pas lumut

blogpemuda pas lumut
klik sini!

Ahlanwasahlan wamarghaban minkum

saya mengalu-alukan kedatangan anda ke blog saya.... marilah memperjuangkan agama Allah...yakni ISLAM...

05 September, 2009

Haji Hadi di Liqa' Al Fiqri dan Badar Al Qubro PAS Perak

IPOH (5.9.09): Tuan Guru Haji Hadi Awang, Presiden Pas semalam berada di Ipoh untuk menghadiri program Badar Kubro bersama Ustaz Abu Bakar Hussein, Pesuruhjaya Pas Perak dan Dato Seri Haji Nizar Jamaluddin selepas solat tarawih.

Pada sebelah petangnya, Tuan Guru Haji Hadi Awang memberikan ceramah kepada Ahli-ahli Jawatan Kuasa Harian Pas Perak dari seluruh kawasan dalam negeri Perak di dalam program Liqa' Fikri anjuran Lajnah Tarbiyah PAS Perak itu.

Ketibaan Tuan Guru Haji Hadi Awang ke Surau Al Ikhlasiyah, Manjoi, Ipoh disambut Ahli Badan Perhubungan PAS Perak dan Ahli-ahli Jawatankuasa nya.

Dato Seri Haji Nizar yang turut hadir mengiringi Tuan Guru Haji Hadi Awang didalam program Badar Kubro di Manjoi Ipoh pada sebelah malamnya.

Tuan Guru Haji Hadi Awang telah memberikan ceramahnya berkaitan dengan syura dan Fiqh Siasah mengikut amalan Islam. Banyaklah contoh-contoh yang diambil dari sirah nabi SAW untuk diambil pengajaran dan amalan yang patut dilakukan oleh para pejuang khususnya para penggerak Parti Islam Se Malaysia (PAS) dalam gerakkerja berparti.

Antara hadirin yang hadir ialah ahli-ahli jawatankuasa harian Pas kawasan-kawasan dalam negeri Perak yang sedang mendengar ceramah oleh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS.

Program Liqa' Al Fikri Pas Perak yang biasanya dibuat di Markas PAS Perak di Ayer Kuning pada setiap bulan kali ini bertuah dapat mendengar ceramah daripada Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS di Kampung Manjoi, Ipoh.

Bagaimana dengan peluang Pas didalam prk Bagan Pinang, NS? tanya wartawan.
Peluang Pas amat cerah, balas Haji Hadi. Cuma Pas perlu mengatasi masalah undi pos yang melebihi 5000 di dun Bagan Pinang, sambung Haji Hadi. Tetapi kali ini, kerusi milik umno/bn yang dipertandingkan...? tanya wartawan lagi. Kita telah buktikan keupayaan kita di Kuala Terengganu, kerusi milik umno pun kita boleh menang, tegas jawab Haji Hadi.

Sekarang ini banyak isu yang ditimbulkan oleh Barisan Nasional yang mengatakan bahawa inilah wajah sebenar Pakatan Rakyat, ujar wartawan menanyakan pendapat Haji Hadi. Kesemua isu tersebut merupakan pendedahan wajah Umno dan Barisan Nasional yang sebenarnya, jawab Haji Hadi. Di dalam isu Kartika misalnya, terserlah bahawa setelah 52 tahun merdeka, umno memang tidak mahu menegakkan hukum Islam, tambah Haji Hadi lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cari jam NEGARA anda!

wassalamun...

nalanniqa'

tamat

tamat